16:02
April 20,  2014   
6-Minute-Morane
4 maart 2006
Ongelofelijk maar waar, ik ben weer even 'los' geweest, met nadruk op het woordje even...

Met nadruk op het woordje 'even', dat helaas wel. RBA heeft op een artikel van een tijdje geleden al een reactie achtergelaten dat 'een vluggertje op zijn tijd ook best leuk is', en daar heeft hij volkomen gelijk in!

Denk dat nu niet dat ik er niet van genoten heb, want dat heb ik wel degelijk. Eigenlijk wilde ik zelf een kist uren om wat rond te boren, maar bij aankomst bij Aero Noord kwam ik aan de klets met diverse mensen, waaronder Guus Poorte.

Zoals je misschien wel weet heeft Guus sinds een tijdje een eigen kist, een Morane, en zou ik eens met hem meegaan. Dat is dus vandaag gebeurd, en heb ik (eindelijk?) eens met een niet-Cessna Hoogeveen van boven kunnen bekijken.

Helaas gooide het weer wat roet in het eten, waardoor het slechts een kort vluchtje werd. Bij het uittaxien naar holdingpoint runway 28 keek ik over m'n schouder naar het NW, en zei tegen Guus dat daar een beste bui aan lijkt te komen. Runup-checks zijn vlot gedaan en na Guus' vraag of ik er klaar voor ben gaat het gas erop.

Guus heeft een mooi kistje, maar je kunt toch wel merken dat wat meer vermogen niet weg zou zijn. Guus maakte zelf al de opmerking dat hoewel er 4 zitplaatsen in zitten je zijn Morane niet als 4-zitter moet beschouwen. Het uitklimmen gaat niet super-snel, maar we gaan lekker gemoedelijk langzaam omhoog. De eerste indruk is dat het een heel gemoedelijk toestel is. Meteen na het indraaien naar het crosswind-been horen we het getik van de eerste sneeuwvlokken al, en de sneeuw neemt snel in intensiteit toe.

We bekijken beiden de buienlijn, en zonder een woord te wisselen neemt Guus hetzelfde besluit dat ik in gedachten had: niet het circuit uit, maar terug voor een full-stop. Hierdoor waren we 6 minuten later weer beneden.

Zoals gezegd: een korte ervaring, maar wel heel erg leuk omdat ik eindelijk eens in een laagdekker gezeten heb. Dit doen we later nog wel eens over, om dan wat langer boven te blijven.

Guus, hoewel het kort was heb ik toch genoten. Hardstikke bedankt, en ik zie al uit naar de volgende vlucht die we samen gaan doen! 

Reakties
Toevoegen
RBA  - Mooi kistje   |82.171.180.xxx |08-03-2006 17:52
Hoi Marcel,

Leuk om te zien dat je weer eens de lucht in bent geweest.

Mooie kist zo'n Morane, ik ben net even opzoek geweest en volgens mij is het zo'n ding toch? Morane op airliners.net

Weet jij trouwens de url van de nieuwe site van Guus?

Groetjes

Rob
mikezuluwhiskey  - Die lijkt er wel wat op...   |65.214.215.xxx |08-03-2006 18:57
maar is toch niet helemaal dezelfde. Toch geeft het een redelijke indruk wat voor kist Guus nu heeft.

Ik weet dat Guus ergens in een reaktie op een van de artikelen de url naar zijn nieuwe site eens heeft achtergelaten, ik heb even voor je gezocht, maar kom hem zo gauw niet vinden. Als ik hem tegenkom, zal ik die wel even toevoegen onder weblinks.
RBA  - klopt   |82.171.180.xxx |08-03-2006 20:39
Klopt, Guus heeft een keer een url achtergelaten.

wingspan.pdk nol.net

Maar daar vindt ik niets wat met Guus te maken heeft.....

Maar misschien kijk ik niet goed

Groetjes

Rob

Ps: Heb je Frank al gezien in de Piloot en Vliegtuig?
mikezuluwhiskey  - Ik denk het niet...   |65.214.215.xxx |09-03-2006 13:13
Da's inderdaad de link die ik bedoelde. De site die je krijgt is wel degelijk die van Guus (vergelijk navigatie maar eens met die van z'n oude site).

Frank in PeV heb ik gelezen (via Frank's site), wel wat flauw dat hij in dat stukje onze URL's niet noemt :grin

Frank: als je dit leest: hardstikke leuk stuk hoor!
Guus  - DE link   |82.74.90.xxx |11-03-2006 00:05
Heren,
DE experimentele link naar mijn site is http://www.pdknol.net/wingspan !
Gaat jullie goed!
mikezuluwhiskey  - Bedankt voor de link!   |80.126.240.xxx |11-03-2006 09:23
He Guus,

Hardstikke mooi dat je de link even vermeldt. Ik heb hem meteen maar even opgenomen onder Web Links > Prive vliegers
Guus  - Dank je wel!   |82.74.90.xxx |11-03-2006 23:07
Hmmm.....

nu moet ik weer wat meer betekenen voor de prive luchtvaart. Dat doe ik graag en hoop nu een goede combinatie gevonden te hebben; op mijn experimentele site (www.pdknol.net/wingspan) heb ik een verzameling foto's gezet van mijn vluchten. Je kunt ze vinden onder menu 'Photo' -> 'Impression' -> Fly with Wingspan.

Tevens heb ik de PPL oefen examens hersteld. Je kunt ze vinden op (www.pdknol.net/wingspan) 'Links' -> 'PPL' -> Exam test.

Mijn oefen examens zijn vaak lastig te vinden. Dit komt omdat de herkomst ervan niet bekend is en niemand ze durft te publiseren, vanwege copyrights. Ook ik weet de herkomst ervan niet.

Ik vind het leuk dat je mijn site (ondanks experimenteel) als link hebt opgenomen. Bij Google doe je het goed, want wanneer ik zoek op 'Guus Poorte', kom ik als eerste(n) op jouw site.

Misschien kunt je tevens een link maken naar deze PPL vragen op je site; verwijs dan op mijn site naar de menustructuur (Links->PPL->Exam test). Op die manier krijg ...
Hmmm too!  - mikezuluwhiskey   |80.126.240.xxx |12-03-2006 13:22
Ja Guus, we 'trekken' je zo het wereldje weer in als je niet oppast. E?n vinger aanbieden = gelijke de hele arm kwijt :grin

Hmmm, dat verzoek verrast me toch, nooit gedacht dat je ze ooit weer on-line zou zetten. Ik wil met alle plezier een link opnemen, geen probleem hoor, maar weet je echt 100% zeker dat je dit wilt? 'Ruchtbaarheid geven aan' kan ook tegen je werken... (je snapt wel wat ik daarmee bedoel, right?)

Google: inderdaad, dat gaat lekker. Dat vertaalt zich direct in bezoekersaantallen: gemiddeld over de laatste 3 maanden toch zo'n 80 unieke bezoekers per dag (excl. spiders/robots/etc.).
Guus  - Gelijk   |195.240.55.xxx |13-03-2006 08:01
Marcel, je hebt helemaal gelijk...laat maar.
Dit is overigens niet de theorie waar het destijds om 'te doen was', maar toch...

Bedankt en groeten,

Guus.

Lees verder/reageer
Naam:
E-mail:

Website:
Onderwerp:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 

:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:

Voer de anti-spam code in die in het plaatje staat.

< Vorige   Volgende >
Home arrow Vluchten 2006 arrow 6-Minute-Morane