Op vakantie met de PH-MZW: Koblenz-Winningen (EDRK)
5 augustus 2012
Een paar nachtjes overnacht bij Hans en Daniëlle op Camping Birkelt in Larochette, vandaag is het tijd om naar onze volgende bestemming te vliegen: een prachtig op een plateau gelegen vliegveld tussen Koblenz en Winningen.

Het was eerst onze bedoeling om twee volle dagen op de camping door te brengen, maar omdat de PH-MZW slechts onderdak kon krijgen voor twee dagen, moesten we vanmorgen al weer opbreken. Na een rit van een klein uurjte hebben we de huurauto in de stad Trier achtergelaten en zijn we met de taxi naar vliegveld Trier-Föhren gereden.

Nadat ik de PH-MZW uit de hangar had gehaald en de dagelijkse inspectie heb gedaan taxi ik naar het tankstation. Daar moest ik echter wachten totdat de vlak hiervoor gearriveerde Antonov was volgetankt (man, wat gaat daar een peut in zeg!). Na het tanken en het voldoen van de rekening voor het parkeren en tanken gaan we even later in take-off en zet ik een klimmende bocht in richting vliegveld Koblenz-Winningen.

De vlucht voerde ons over het prachtige landschap langs en rondom de rivier de Moezel. Hierbij let ik er goed op dat ik niet onbedoeld in één van de twee CTR's terecht kom, en terwijl Jet driftig aan het fotograferen is geslagen spotten we even later dezelfde Antonov weer die een paar honderd voet onder ons door kruist.

Een klein half uurjte later bereiken we het circuit-gebied van Koblenz-Winningen alweer, een werkelijk prachtig circuit om te vliegen met de Moezel aan de rechterkant, flink begroeide bossen met daarop een hoge toren links en een mooi dal met hoge brug op base. De landing op baan 06 gaat perfect, en nadat we de baan zijn afgedraaid wordt de baanrichting gewisseld. Er blijkt een wat variabele wind te staan die deze baanwissel noodzakelijk maakt.

Na het voldoen van de landinsgelden nemen we een heerlijke lunch bij het griekse restaurant Delphi op het veld, waarna ik mijn Europa in de buitenlucht parkeer op een mooi wind-luw plekje aan de kop van baan 06. Hierna worden we al snel door de bestelde taxi naar het Adler Hotel in het dorpje Winningen gebracht, dit dorpje ligt binnen het circuitgebied van vliegveld Koblenz-Winningen, ongeveer op het punt waar downwind overgaat in base voor baan 06. De komende dagen zullen we Koblenz gaan verkennen...

Reakties

Onderwerp:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img]

:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch::(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:

Voer de anti-spam code in die in het plaatje staat.

Volgende >
Home arrow Vluchten 2012 arrow Op vakantie met de PH-MZW: Koblenz-Winningen (EDRK)